marți, 4 decembrie 2007

made in turcia

istanbul - orasul ce are avantajul de a fi totusi prea frumos, pentru a nu deveni obositor.





obisnuiam sa urasc piata gorjului pentru aglomeratie. dupa grand bazar din istanbul am ajuns sa iubesc piata unde mergeam cu "mamaia" sa iau lapte cand eram mica. ca-mi zice o tanti " ia maica si tu niste patrunjel"... floare la ureche... ii zambesc si poate ma induiosez si cumpar. ce conteaza ca alta data m-ar fi enervat cumplit sa fiu agasata cu asa ceva. dar dupa 5 ore in marele bazar turcesc, unde aproape ca nici nu ma puteam uita la vreun produs fara ca 5 turci zelosi sa ma imbie sa cumpar covoare, camile sau cine stie ce alte chestii "hand made", batrana cu patrunjelu' de acasa a devenit prototipul comerciantului perfect. probabil citindu-mi plictiseala si nervositatea de a nu fi putut cumpara nimic fara sa fiu tocata maruntel la cap de ce chilipir am in fata ochilor si cum nu trebuie sa ratez sansa vietii mele de a cumpara "o asa minune"( titlu generic pentru toate rahatisurile ce se gaseau pe acolo), un turc simpatic ( poate singurul) m-a intrebat cu-n zambet larg pe buze " daca nu doresc ceva de care sigur nu am nevoie" . am zambit si eu si acolo s-a terminat aventura in prea marele si laudatul grand bazar din istanbul.

concluzie: ceea ce eu numesc "negustor agasant "acolo se traduce prin "bun comerciant".



culmea e ca ma chinui de ceva vreme sa mai pot scrie si altceva despre istanbul. dar probabil cea mai enervanta experienta e si singura care merita a fi povestita.






totusi ar mai fi ceva. venind noi dinspre sudul turciei am ratat "o alta sansa a vietii". aceea de a trece bosforul pe podul ce leaga asia de europa. era frustrant sa vedem europa peste drum si sa nu stim cum sa trecem acolo. pana la urma salvarea a venit de la un turc care ne-a inteles partial. ne-a ajutat sa ajungem in europa, dar nu pe pod, ci cu bacul. a fost si asta o experienta. a doua zi am fost totusi la pod. aproape de piciorul european. cel putin cu asta sa ramanem. n-om fi mers noi pe el da macar stand la baza lui am putut exclama ca romanu neaos " mamaaaaaaaa da inalt si lung e".



mai multe aici

Niciun comentariu: